ARTVİN ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ - Kapasite Raporu

Kapasite Raporu

KAPASİTE RAPORU

KAPASİTE RAPORU; İMALAT, TİCARET, İNŞAAT VE HİZMET ALANLARINDA FAALİYET GÖSTEREN ESNAF VE SANATKARLARA AİT BİLGİLERLE, MAKİNE VE TESİSAT, YILLIK ÜRETİM KAPASİTESİ, KAPASİTE HESABI, YILLIK TÜKETİM KAPASİTESİ GİBİ BİLGİLERİ GÖSTEREN VE KONFEDERASYONUMUZUN ONAYINDAN İTİBAREN 3 ( ÜÇ ) YIL GEÇERLİLİĞİ OLAN BİR BELGEDİR.

KAPASİTE RAPORLARININ SAYISINDA ARTIŞ OLMASI VE BİLGİ TEKNOLOJİ ÇAĞININ GEREKLERİNE UYGUN OLARAK İŞLEM YAPILABİLMESİ AMACIYLA TÜRKİYE ESNAF VE SANATKARLAR KONFEDERASYONU TARAFINDAN “E-KAPASİTE RAPORU BİLGİ SİSTEMİ PROGRAMI” HAZIRLANMIŞ VE SİSTEMİN İŞLEYİŞİNE İLİŞKİN DETAYLI BİLGİLER TÜRKİYE ESNAF VE SANATKARLARI KONFEDERASYONU WEB SİTESİNDE YER ALMIŞTIR.

 
KAPASİTE RAPORUNUN DÜZENLENMESİ

 -KAPASİTE RAPORU, ESNAF VE SANATKARLARIN KAYITLI BULUNDUKLARI ODALAR TARAFINDAN TANZİM EDİLİR. BU İŞ İÇİN ODA YÖNETİM KURULUNCA GÖREVLENDİRİLECEK KAPASİTE TESPİT VE İNCELEME KURULU, ÜRETİM KONUSU İLE İLGİLİ MÜHENDİS, ODA GENEL SEKRETERİ, ODA BAŞKANI VEYA GÖREVLENDİRECEĞİ ODA YÖNETİM KURULU ÜYESİNDEN OLUŞUR.

 -ESNAF VE SANATKAR SİCİLİNE VE ODAYA KAYITLI ESNAF VEYA SANATKARIN TALEBİNE İSTİNADEN, ÜRETİM KONUSUYLA İLGİLİ MÜHENDİS TARAFINDAN DÜZENLENEN KAPASİTE RAPORU, ODA YETKİLİSİNCE ELEKTRONİK ORTAMA AKTARILIR VE KAPASİTE RAPORU TESPİT VE İNCELEME KURULUNCA KONTROL EDİLEREK ELEKTRONİK ORTAMDA KAYDEDİLİR.

 -ODA TARAFINDAN ELEKTRONİK ORTAMDA KAYDEDİLEN KAPASİTE RAPORU, E-KAPASİTE RAPORU BİLGİ SİSTEMİ ÜZERİNDEN BİRLİĞE GÖNDERİLMİŞ OLUR. KAPASİTE RAPORU, BİRLİK YETKİLİSİ TARAFINDAN İNCELENİR VE EKSİKSİZ İSE ONAYLANIR. BİRLİĞİN ONAYINDAN SONRA BİRLİK BAŞKANI VE BİRLİK GENEL SEKRETERİ İMZALARI KAPASİTE RAPORUNUN BİRLİK ONAYI BÖLÜMÜNDE İMAJ OLARAK YER ALIR.

 -ELEKTRONİK ORTAMDA BİRLİK TARAFINDAN ONAYLANAN KAPASİTE RAPORU, E-KAPASİTE RAPORU BİLGİ SİSTEMİ ÜZERİNDEN KONFEDERASYONA GÖNDERİLMİŞ OLUR. KAPASİTE RAPORU KONFEDERASYON YETKİLİSİ TARAFINDAN İNCELENİR VE EKSİKSİZ İSE ONAYLANIR. KONFEDERASYONUN ONAYINDAN SONRA KAPASİTE RAPORUNUN KONFEDERASYON ONAYI BÖLÜMÜNDE AR-GE MÜDÜRÜ VE GENEL SEKRETER YARDIMCISININ İMAJ OLARAK İMZALARI VE KONFEDERASYON ONAY NUMARASI YER ALIR.

 -ELEKTRONİK ORTAMDA KONFEDERASYON TARAFINDAN ONAYLANAN KAPASİTE RAPORU,              E-KAPASİTE RAPORU BİLGİ SİSTEMİ ÜZERİNDEN KAPASİTE RAPORUNU DÜZENLEYEN ODAYA GÖNDERİLMİŞ OLUR. ODA TARAFINDAN, 4 NÜSHA OLARAK BASTIRILAN KAPASİTE RAPORUNUN ODA ONAY BÖLÜMÜ ODA MÜHRÜ İLE DAMGALANIR, ODA BAŞKANI, ODA GENEL SEKRETERİ VE MÜHENDİS TARAFINDAN İMZALANIR.

 -4 NÜSHA OLARAK BASTIRILAN KAPASİTE RAPORUNUN BİR NÜSHASI ÜYEYE VERİLİR. DİĞER 3 NÜSHADAN BİRİ ODADA KALIR, DİĞER İKİSİ İSE BİRLİĞE GÖNDERİLİR. BİRLİK TARAFINDAN BU İKİ NÜSHADAN BİRİ BİRLİK ARŞİVİNDE MUHAFAZA EDİLİR, DİĞER NÜSHA İSE KONFEDERASYONA GÖNDERİLİR.

 
KAPASİTE RAPORU ONAY ÜCRETİ

KAPASİTE RAPORU TASDİK ÜCRETİ, 5362 SAYILI KANUNUN 61 İNCİ MADDESİ HÜKÜMLERİ DOĞRULTUSUNDA, SERMAYE-KIYMETLER TOPLAMI ÜZERİNDEN NİSPİ OLARAK BELİRLENİR VE GENELGE İLE ODA VE BİRLİKLERE DUYURULUR. ODA, BİRLİK VE KONFEDERASYONCA AYRI AYRI TAHSİL EDİLEN KAPASİTE RAPORU TASDİK ÜCRETİ, ODANIN DAHİL OLDUĞU GRUBA GÖRE BELİRLENEN YILLIK AİDAT MİKTARININ YARISINI AŞAMAZ.

KAPASİTE RAPORU TASDİK ÜCRETİNE İLİŞKİN BANKA DEKONTU BİRLİK VE KONFEDERASYONA FAKS YA DA E-POSTA İLE GÖNDERİLİR. KAPASİTE RAPORU TASDİK ÜCRETİNİN YATIRILDIĞINA DAİR BANKA DEKONTU BİRLİK VE TÜRKİYE ESNAF VE SANATKARLERI KONFEDERASYONA ULAŞMADAN KAPASİTE RAPORU ONAY İŞLEMİ YAPILMAZ.

KAPASİTE RAPORU TASDİK ÜCRETLERİNİ GÖSTEREN DEKONTLARIN 0 312 425 57 08 NO.LU FAKSA

(TÜRKİYE ESNAF VE SANATKARLAR KONFEDERASYONUNA) İLETİLMESİ GEREKMEKTEDİR.

KAPASİTE RAPORU DÜZENLENİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR

 -KONFEDERASYON TARAFINDAN ONAYLANAN KAPASİTE RAPORUNDA YAPILACAK DEĞİŞİKLİK TALEBİ, ODA TARAFINDAN BİR DİLEKÇE İLE KONFEDERASYONA İLETİLİR. KONFEDERASYON TARAFINDAN İNCELENEN DEĞİŞİKLİK TALEBİ KAPASİTE RAPORUNUN İLK SAYFASINDA İSE, DAHA ÖNCE ONAYLANMIŞ KAPASİTE RAPORU ÜZERİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILIR. DEĞİŞİKLİK TALEBİ KAPASİTE RAPORUNUN DİĞER SAYFALARINDA İSE KAPASİTE RAPORU İPTAL EDİLİR VE YENİDEN DÜZENLENİR.

 -KAPASİTE RAPORUNUN İLK SAYFASINDA YER ALAN (ADRES, İŞYERİ UNVANI) DEĞİŞİKLİKLERİNDE, YAZILAN DİLEKÇE İLE BİRLİKTE ESNAF VE SANATKAR SİCİL TASDİKNAMESİNİN DE GÖNDERİLMESİ GEREKMEKTEDİR.

 -ODA TARAFINDAN BİRLİK ARACILIĞIYLA KONFEDERASYONA GÖNDERİLEN DEĞİŞİKLİK DİLEKÇESİNDE RAPORUN DAHA ÖNCE HİÇBİR KURUM/KURULUŞTA KULLANILMADIĞI BEYAN EDİLİR. DAHA ÖNCE KULLANILAN KAPASİTE RAPORU ÜZERİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMAZ.

 -KAPASİTE RAPORU, GEÇERLİLİK SÜRESİNİN SONA ERMESİ VE MAKİNE VE TESİSAT, KAPASİTE HESABI, YILLIK ÜRETİM KAPASİTESİ VE YILLIK TÜKETİM KAPASİTESİ BÖLÜMLERİNDE DEĞİŞİKLİK OLMASI HALİNDE RAPORDA DEĞİŞİKLİK YAPILAMAZ VE ESKİ RAPOR İPTAL EDİLEREK YENİLENİR.

 -YENİLEME VE DEĞİŞİKLİK İŞLEMLERİ İÇİN İLGİLİ ODALAR TARAFINDAN BİRLİĞE  BİRLİK TARAFINDAN KONFEDERASYONUMUZA, GÖNDERİLEN DİLEKÇELERİN 0 312 425 57 08NO.LU FAKS(TÜRKİYE ESNAF VE SANATKARLAR KONFEDERASYONUNA) İLETİLMESİ GEREKMEKTEDİR.

 -ODA BAŞKANI, ODA GENEL SEKRETERLERİ, BİRLİK BAŞKANI, BİRLİK GENEL SEKRETERİNİN DEĞİŞMESİ DURUMLARINDA VE ŞİFRE TALEP İŞLEMLERİ, E-KAPASİTE SİSTEMİ İLE İLGİLİ TEKNİK SIKINTILARDA TESK BİLGİ-İŞLEM MÜDÜRLÜĞÜ İLE GÖRÜŞÜLMESİ GEREKMEKTEDİR.

KAPASİTE RAPORUNUN KULLANILDIĞI YERLER:

-ÇALIŞMA İZNİ / GIDA SİCİLİ BAŞVURULARINDA,

-ÜRETİM İZNİ ALINMASINDA,

-İHALELERE KATILMADA,

-İMALATÇI BELGESİ ALINMASINDA,

-İTHALAT / İHRACAT İŞLEMLERİNDE,

-DEVLET DESTEKLERİ VE TEŞVİKLERDEN YARARLANMADA,

-SANAYİ SİCİL BELGESİ ALIMINDA VB. İŞLERDE GEREKLİ BELGEDİR.

 

KAPASİTE RAPORU YÖNETMELİĞİ

12 Eylül 2008 CUMA

Resmî Gazete

Sayı : 26995

 
TÜRKİYE ESNAF VE SANATKARLARI KONFEDERASYONU KAPASİTE RAPORU YÖNETMELİĞİ

 
BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

 
Amaç          

MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; 5362 sayılı Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşları Kanununa tabi esnaf ve sanatkarlara kapasite raporu verilmesine ilişkin esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik 5362 sayılı Kanuna tabi esnaf ve sanatkarlar tarafından işletilen işyerlerine ait teknik bilgileri içeren kapasite raporlarının tanzimi ve verilmesi ile ilgili usul ve esasları kapsar.

Dayanak

MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 7/6/2005 tarihli ve 5362 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi ile 39 uncu maddesinin birinci fıkrasının (l) bendine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;

 a) Birlik: 5362 sayılı Kanuna göre kurulan esnaf ve sanatkârlar odaları birliklerini,
 b) Kanun: 5362 sayılı Esnaf ve Sanatkârlar Meslek Kuruluşları Kanununu,
 c) Kapasite raporu (İşyeri durum belgesi): İmalat, ticaret, inşaat ve hizmet alanlarında faaliyet gösteren esnaf ve sanatkarlara ait bilgilerle, makine ve tesisat, yıllık üretim kapasitesi, kapasite hesabı, yıllık tüketim kapasitesi gibi bilgileri gösteren ve Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonunun onayından itibaren 3 yıl geçerliliği olan (Ek-1) belgeyi,
 ç) Konfederasyon: Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonunu,
 d) Oda: 5362 sayılı Kanuna göre kurulan esnaf ve sanatkârlar odalarını ifade eder.

  

İKİNCİ BÖLÜM

Kapasite Raporu Düzenleme Esasları

Kapasite raporunun düzenlenmesi

MADDE 5  
 (1) Kapasite raporu, esnaf ve sanatkarların kayıtlı bulundukları Esnaf ve Sanatkarlar Odaları tarafından tanzim edilir. Bu iş için görevlendirilecek Kapasite Tespit ve İnceleme Kurulu, üretim konusu ile ilgili mühendis, oda genel sekreteri, oda başkanı veya görevlendireceği oda yönetim kurulu üyesinden oluşur.
 (2) Esnaf ve Sanatkar Siciline ve Esnaf ve Sanatkar Odasına kayıtlı esnaf veya sanatkarın yazılı talebine istinaden düzenlenen kapasite raporu, Kapasite Tespit ve İnceleme Kurulu üyelerince onaylandıktan sonra, odanın resmi mührü ile mühürlenir ve tanzim tarihinden itibaren en geç 7 gün içerisinde onaylanmak üzere bağlı bulunduğu birliğe gönderilir.
 (3) Kapasite raporu, odanın bağlı bulunduğu birlik tarafından kontrol edilir ve birlik başkanı ve genel sekreter tarafından imzalanıp birliğin resmi mührü ile mühürlenerek onaylanır. Usulüne uygun olarak düzenlenmediği tespit edilen kapasite raporları, usulüne uygun olarak düzenlenmek üzere odaya iade edilir. Birlik kapasite raporunun sonucundan ilgili odayı 15 gün içerisinde haberdar eder.

Konfederasyon onayı

MADDE 6
 (1) Kapasite raporu, birliğin onayını takiben, Konfederasyonda kapasite raporlarını incelemekle görevli birim müdürlüğü tarafından incelenir. Uygun bulunan kapasite raporu Konfederasyonun ilgili birim müdürü ile genel sekreter ya da görevlendireceği genel sekreter yardımcısı tarafından onaylanır. Usulüne uygun olarak düzenlenmediği tespit edilen kapasite raporları, usulüne uygun olarak düzenlenmek üzere birliğe iade edilir.
 (2) Dört nüsha olarak düzenlenen kapasite raporunun üç adedi birlik, oda ve ilgilisinde kalmak üzere ilgili birliğe gönderilir. Bir adedi Konfederasyonda muhafaza edilir.

Kapasite raporunun elektronik ortamda düzenlenmesi

MADDE 7 – (1) Kapasite raporu, elektronik ortamda da düzenlenebilir. Kapasite raporunun elektronik ortamda düzenlenebilmesi için düzenleyecek olan oda ve birlik, Konfederasyona yazılı başvuruda bulunarak kullanıcı adı ve şifre talep eder. Alınan kullanıcı adı ve şifre ile Konfederasyonun İnternet sayfasındaki Kapasite Raporu Programına giriş yapılarak ilgili işlemler yerine getirilir.

Mühendis istihdamı

MADDE 8 – (1) Kapasite raporu tanzim ve tasdiki ile ilgili çalışmalarda bulunacak mühendis birlik ve odalarca sözleşme ile istihdam edilebileceği gibi, hizmet alma yöntemiyle de kapasite raporunun tanzimi sağlanabilir.

Onay ücreti

MADDE 9
 (1) Kapasite raporu tasdik ücreti, 5362 sayılı Kanunun 61 inci maddesi hükümleri doğrultusunda, sermaye-kıymetler toplamı üzerinden nispi olarak belirlenir. Oda, birlik ve Konfederasyonca ayrı ayrı tahsil edilecek kapasite raporu tasdik ücreti, odanın dahil olduğu gruba göre belirlenen yıllık aidat miktarının yarısını aşamaz.
 (2) Posta ile yapılacak başvurularda tasdik ücretine ilişkin banka dekontu, onaylanacak kapasite raporu ile birlikte Konfederasyona gönderilir. Elden yapılacak başvurularda kapasite raporu tasdik ücreti Konfederasyon Muhasebe Müdürlüğüne ödenir. Elektronik ortamda yapılacak başvurularda tasdik ücretine ilişkin banka dekontu Konfederasyona faks ya da posta ile gönderilir.

Yetki belgesi

MADDE 10 – (1) Kapasite raporunun onaylanmak üzere elden getirilmesi halinde, elden kapasite raporu getiren şahsın raporu almaya yetkili olduğuna dair birlik yazısı Konfederasyona ibraz edilir. Yetki belgesi olmayan şahıslara kapasite raporu teslim edilmez ve ilgili birliğe posta ile gönderilir.

Şekil şartı

 MADDE 11
 (1) Kapasite raporu Konfederasyonca hazırlanan ve Ek-1’de yer alan standart örneğine uygun olarak, eksiksiz ve doğru bilgilerle ve daktilo ya da bilgisayarda, 4 nüsha olarak tanzim edilir. Standart örneği dışında düzenlenmiş, üzerinde silinti veya kazıntı yapılmış kapasite raporları onaylanmaz.
 (2) Kapasite raporuna sığmayan bölümlerde ek sayfa kullanılır. Sayfa ilavesi yapılması halinde her sayfa mühendis veya teknik eleman tarafından onaylanır.


ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Kapasite Raporlarında Yer Alan Terimlerin

Tarifi ve Uygulanacak Esaslar

Kapasite raporlarında yer alan terimler

MADDE 12
 (1) Kapasite raporunda yer alan terimlerden;

 a) Odası: İlgilinin kayıtlı olduğu ve kapasite raporu tanzimi için başvuruda bulunduğu esnaf ve sanatkarlar odasının ismini,
 b) Sanayi Sicil No: Varsa 6948 sayılı Sanayi Sicil Kanununun 1 inci maddesi kapsamında faaliyet gösteren sanayi işletmelerine Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca verilen numarayı,
 c) Esnaf ve Sanatkarlar Sicil No: 5362 sayılı Kanunun 67, 68, 69 ve 75 inci maddelerine dayanılarak yürürlüğe konulan Esnaf ve Sanatkarlar Sicil Yönetmeliğinin 19 uncu maddesi gereğince, il sicil müdürlüğünce tutulan, sicil esas defterinde ilgilinin esnaf ve sanatkar siciline kaydolduğuna dair verilen sicil numarasını,
 ç) Oda Sicil No: İlgilinin, 5362 sayılı Kanunun 6 ncı maddesi gereğince çalışma bölgesi içerisinde kaydolma zorunluluğunda bulunduğu odanın vermiş olduğu kayıt numarasını,
 d) Rapor Tarihi: Kapasite raporunun tanzim edildiği tarihi,
 e) Rapor No: Kapasite raporu tanzim tarihine göre, odalarca tutulan kapasite raporu kayıt defterinden odanın vereceği numarayı,
 f) Adı ve Soyadı, Unvanı ve Tescilli Markası: İlgilinin adını, soyadını, esnaf ve sanatkar siciline tescil ve ilan edilmiş unvanını ve varsa tescilli markasını,
 g) İşyeri, Büro ve İdare Merkezi Adresi: İlgilinin işyeri ile büro ve idare merkezi olarak kullandığı yerin açık adresini (il, ilçe, bucak, sokak ve hane numarasını),
 ğ) Faaliyet Konusu: İlgilinin işyeri, ürettiği mamuller ile işyeri faaliyetlerinin esas konusunu,
 h) İşyeri Durumu: Tesisin üzerinde kurulu bulunduğu arazi sahasını, kullanılan kapalı alanı (m2 olarak), inşaatın tipini, mal sahibi veya kiracı olma durumunu,
 ı) Sermaye ve Kıymetler Durumu: Arazi ve binanın, makine ve tesisatın, diğer sabit kıymetler ile sermayesinin ilgilinin belge ve kayıtlarına uygun olarak TL cinsinden tutarını,
 i) Personel Durumu: Sosyal Sigortalar Kurumuna tevdi edilen prim ödeme bordrolarında yer alan personeli,
 j) Yabancı Sermaye: Yabancı sermaye alınmışsa, sermayenin alındığı ülke, firma ve sermaye oranını,
 k) Gayri Maddi Hak: Gayri maddi haklardan (patent, lisans, yazılım ve benzeri) herhangi birinin kullanılması halinde hangi hakkın kullanıldığı, alındığı kurum ve ülke,
 l) İhracat: İşyeri ihracat yapıyorsa döviz olarak bedelini,
 m) Kalite Kontrol Cihaz-Laboratuar: Kalite kontrol cihazı ya da laboratuarı olup olmadığını,
 n) Makine ve Tesisat (Ek-1’deki Tablo I): Tesiste mevcut makine ve tesisatın işyerine ait veya kiralık olduğunun, cinsinin, teknik özelliklerinin ayrı ayrı gösterildiği tabloyu,
 o) Yıllık Üretim Kapasitesi (Ek-1’deki Tablo II): Üretilen malın cinsi, özellikleri, miktarı ve birimlerinin ayrı ayrı gösterildiği tabloyu,
 ö) Kapasite Hesabı (Ek-1’deki Tablo III): İşyerinde birden fazla mal üretimi yapılıyorsa, bunlardan her birinin üretim miktarı ile bunlarda kullanılacak ham, yardımcı ve ambalaj maddelerinin ismi ve yıllık tüketim miktarları belirtilmek suretiyle yapılan kapasite hesabının gösterildiği tabloyu,
 p) Yıllık Tüketim Kapasitesi (Ek-1’deki Tablo IV): Yıllık ihtiyaç (ana, yardımcı, ambalaj) maddelerinin cinsi, özellikleri, teknik adları miktarlarının ayrı ayrı olarak gösterildiği tabloyu belirtir.

  
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Yenileme, İptal ve Değişiklik İşlemleri

Kapasite raporunun yenilenmesi

MADDE 13
(1) Kapasite raporu,
 a) Geçerlilik süresinin sona ermesi,
 b) İşyerinin, bu Yönetmeliğin 12 nci maddesinin birinci fıkrasının (n), (o), (ö) ve (p) bentlerinde belirtilen kapasite verilerinde değişiklik olması,halinde yenilenir.

Kapasite raporunun iptali

MADDE 14
(1) Aşağıdaki hallerde kapasite raporu iptal edilir;
 a) Meslek sahibinin ölümü veya esnaf ve sanatkarlık vasfını kaybetmesi,
 b) İşyerinin feshi veya iş sahibinin iflası ya da işyerinin bir başkasına devri,
 c) Meslek sahibinin üretimi bırakması veya işyerinin devamlı kapalı olduğunun bağlı oda tarafından tespit edilmesi,
 ç) Herhangi bir yasal nedenle bağlı olduğu oda kaydının silinmesi,
 d) Meslek sahibinin faaliyet konusunu değiştirmesi, işyerinin başka bir ile nakledilmesi veya başka bir odaya kaydolunmak suretiyle yeni bir kapasite raporu tanzim ettirilmesi,
 e) Makine ve tesisatın ekonomik ömrünü doldurması ve işlevini yerine getiremeyecek durumda olduğunun 5 inci maddede belirtilen Kapasite Tespit ve İnceleme Kurulunca tespit edilmesi.

 Kapasite raporunda değişiklik işlemi

MADDE 15 – (1) Kapasite raporunun yenilenmesi veya iptal edilmesini gerektiren hususların dışında, kapasite raporunda yazılı bilgilerden herhangi birinin değişikliğe uğraması halinde, kapasite raporu düzenlenen kişi, raporu düzenleyen odaya yazılı bildirimde bulunur. Oda tarafından söz konusu değişiklikler birlik ve Konfederasyona yazı ile bildirilir.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Düzenleme yetkisi

MADDE 16 – (1) Konfederasyon, bu Yönetmeliğin uygulanmasını sağlamak üzere alt düzenleme yapmaya yetkilidir.

Yürürlükten kaldırılan yönetmelik

MADDE 17 – (1) 29/1/1999 tarihli ve 23595 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu Kapasite Raporu Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük

MADDE 18 – (1) Bu Yönetmelik, yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme
MADDE 19 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu Genel Başkanı yürütür.